2017. július 24., hétfő

Suomenlinna

A Suomenlinna erődítmény Helsinki előtt található, és a szigeteit egy a kikötőből induló kompon lehet elérni röpke 20 perc alatt.
Ez nem a mi hajónk volt, de szép volt.




Ahogy elmegy előttünk a komp, mert már tele volt. 


Végre a hajón!

Mökkik, mökkik mindenütt.


Akár képeslapra is mehetne.
(Jut eszembe, meglepően vacak a képeslapválaszték; vagy ugyanolyan az összes, majd mind téli.)








Az ott egy hajómegálló. :D








Mindenhová szabadon be lehet menni, igazi útvesztő. 


A helyiek pancsolnak, én meg éppen nem tudtam eldönteni, felvegyem-e a pulcsimat, vagy sem. 





"Oi maamme, Suomi, synnyinmaa..."

Amint megláttam a köveket, tudtam, hogy ide le kell mennem, szerencsére lépcső is volt.








Fun fact: ez az a híres hajó, amivel mennek a helyiék alkoholért Tallinnba. 

Itt éppen fáztam, mert rettenetesen fújt a szél, a vendéglátóm meg ott nevetett rajtam, hogy neki tökéletes ez az idő. A tervekkel ellentétben végül csak a kezemet raktam bele a tengerbe. 


Még egy valószínűleg nem nagyon használt ágyú; mire elkészült az erődítmény, Finnország már az oroszokhoz tartozott. 


Felülről. ^^

Amikor Finnországban jön szembe a skandináv mitológia... de végül is nem csoda, hiszen a svédek építették.




Üdv a szigetemen, mikor költözünk?
Bár a név elég vicces, szó szerint farkassziget, kíváncsi lennék rá, miért kapta, mert nem hiszem, hogy elég nagy lenne a farkasoknak. :D 











Moimoi, Suomenlinna, nähdään taas... joskus. 







Újra Helsinki kikötőjében. 

Főleg azért szurkoltam, hogy jó idő legyen, amikor Helsinkibe megyek, mert mindenképp akartam hajókázni, és megnézni ezt a helyet. Nem csalódtam benne, talán ez volt a kedvencem az összes látványosság közül. ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése